خرید آجر دکوراتیو

خرید آجر دکوراتیو راهی مقرون به صرفه برای دکوراسیون و طراحی داخلی و بعضا خارجی به شمار می‌رود. اما آجر دکوراتیو چیست؟ به آجرهای معمولی که در ساخت آنها از مواد پلیمری استفاده شده و در در رنگ های متنوع تولید می شوند، آجر دکوراتیو می گویند. در آجر های معمولی مشکلاتی مانند شوره زدن، رشد باکتری و قارچ بدلیل جذب آب و … زیاد به چشم می خورد و نمی توان از آن ها در محیط داخلی خانه بهره برد. اما در مورد آجرهای دکوراتیو با استفاده از مواد نانو پلیمری از وقوع چنین مشکلات جلوگیری می کند. در ضمن با توجه به بالا بودن مقاومت مکانیکی در برابر عوامل محیطی از جمله آب و هوا، میتوان از آن ها به عنوان آجر نما ساختمان نیز بهره برد.

امروزه با توجه به تنوع فراوان آجر های دکوراتیو، می توانید با انتخابی مناسب در انواع طرح ها و رنگ ها، هارمونی و زیبایی فراوانی به محیط داخلی خانه خود بدهید. با توجه به یکنواخت و کسل کننده شدن متریال استفاده شده از جمله گچ در خانه های امروزی، براحتی می توانید با استفاده از آجرهای دکوراتیو فضای خود را متنوع کنید.

استفاده از این آجرها نه تنها یک راه اقتصادی و مقرون به صرفه برای طراحی در بخش‌های مختلف یک ساختمان از جمله نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و حتی حمام است، بلکه ظاهری زیبا به بنا می‌بخشد. تنوع ظاهری این آجرها، از آجر رنگی سفید تا آجر قرمز کلاسیک است و همین تنوع نیز یکی دیگر از دلایلی است که آن را به یک انتخاب ایده آل برای هر فضا تبدیل کرده است. امروزه با توجه به پیشرفت طراحی ها استفاده از آجر در طراحی داخلی فضا بسیار رواج یافته است. آجر یکی از قدیمی‌ترین مصالح مورد استفاده بشر و همچنین از جمله مصالح بومی در معماری سنتی ایرانی است که با استفاده از آن در طراحی، عنصر اصالت را به دکوراسیون منزل خود اضافه می‌کنید.

 

آیا خرید آجر دکوراتیو خوب است؟

با شنیدن اسم آجر ممکن است در ذهنیت بسیاری از افراد همان آجر های قدیمی تداعی شود، همین دلیل هم ممکن است منجر به آن شود که این روش را برای طراحی منزل و بنای خود انتخاب نکنند، اما ما در ادامه به رفع این ابهام به شما کمک می کنیم و همچنین از مزیت های اجر دکوراتیو می‌گوییم:

  • آجر دکوراتیو استحکام بالایی دربرابر رطوبت و سایر عوامل از جمله گرما، سرما و چرپی برخودار است.
  • این آجر در برابر آتش سوزی و درجه حرارت بالا مقاوم است.
  • آجرها دارای تنوع رنگی بالایی هستند و خرید آجر دکوراتیو برای ایجاد دکوراسیون های متفاوت با سلیقه های گوناگون، مناسب است.
  • امکان استفاده از این آجرها به عنوان پوشش محکم و مناسب در مکان‌هایی مانند گلخانه ها و همچنین شومینه اتاق نشیمن نیز وجود دارد.
  • پیاده سازی آجر دکوراتیو در سبک های متفاوت مانند آجر سالم یا آجر شکسته امکان دارد همچنین می‌توان از گزینه‌هایی مانند استفاده همزمان از آجر دکوراتیو با آینه شیشه و سنگ نیز استفاده کرد.
  • شما می‌توانید آجردکوراتیو را با مواد مختلف از جمله چسب کاشی سرامیک، مواد درزبندی و سیمان نصب کنید.
  • به هیچ عنوان هیچ محدودیتی برای استفاده از این آجرها در منازل مسکونی و اداری وجود ندارد و برای هر بنایی با هر کاربردی مناسب است.
  • درست کردن نمای خاص و خارق العاده در بخش های داخلی نما برای کسانی که میخواهند دکوراسیون آنها منحصر به فرد باشد، از دیگر مزایای این آجرها است.

به عنوان سخن پایانی در این بخش بازرگانی رادین به عنوان فعال در زمینه ساختمان‌سازی به شما اطمینان می‌دهد که استفاده از آجر دکوراتیو در طراحی نما  برای سالیان متمادی زیبایی و شادابی نما را حفظ میکند، ظاهر متفاوتی به نما می‌بخشد، حس گرما و زیبایی را به بنای شما می‌آورد.

 

با انواع آجر های دکوراتیو آشنا شوید

اگر به دنبال خرید آجر دکوراتیو هستید بهتر است قبل از اقدام به خرید با انواع آن آشنا شوید.

1.    آجر قزاقی:

آجر قزاقی یک از قدیمی ترین و سنتی ترین انواع آجر می باشد که تاریخچه ی آن با حضور قزاق ها به ایران در اوایل قرن بیستم بر میگردد. سبک و نمای ظاهری این آجر در سبک های سنتی می باشد. به آجر قزاقی آجر دکوراتیو سفید نیز گفته می شود. در زمان ورود قزاق ها به ایران، سرباز خانه هایشان را با نوعی آجر با ابعاد 20 سانت در 10 سانت در 5 سانتی متر می ساختند و بدع از آن این آجر ها به آجر قزاقی معروف گردید.با استفاده از آجر دکوراتیو سفید می توانید زیبایی خاصی به طراحی داخلی خود بدهید. آجر نسوز قزاقی سفید امروزه به عنوان پر طرفدار ترین محصول در طراحی داخلی ، بین کابینتی، و .. استفاده می گردد.

2.    آجر هلندی:

این نوع آجر به دلیل ساختار مدرنی که دارد، امروزه بسیار طرفداران بالایی دارد. هم چنین آجر هلندی در رنگ ها و مدل های فراوانی  برای دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد و تنوع زیادی دارد.

 

کاربردهای آجر دکوراتیو

اجرای این آجر در نمای داخلی و یا بیرونی بنا، شخصیت فوق العاده‌ای به آن می‌بخشد. همچنین بافت آجر نوعی سبک منحصر به فرد برای طراحی ایجاد می‌کند. این امر این واقعیت را نشان می‌دهد که تا چه اندازه آجر بر حسی که از دکوراسیون دریافت می‌شود تاثیر می‌گذارد . بازرگانی رادین برای افرادی که قصد خرید آجر دکوراتیو را دارند، در زیر چندی از کاربردهای گسترده این متریال را توضیح می‌دهد :

  • مناسب سبک دکوراسیون مدرن و سنتی
  • مناسب برای دیوارهای داخلی و خارجی بنا
  • قابل اجرا در آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و هر فضای دیگری
  • مناسب برای فضاهای تجاری اعم از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  • مناسب برای استفاده در محیط‌های اداری
  • مناسب برای برای دکوراتیو کردن شومینه

یکی از خلاقانه تری روش های تزئین در طراحی داخلی، استفاده از آجر می باشد. با این کار دیوار و فضایی از یک بخش خانه بصورت برجسته تر نمایان می گردد. اگر در قسمت های ورودی خانه باشد باعث ورودی گرم و احساس خوشایندی برای افرادی که وارد خانه می شوند، ایجاد خواهد کرد.

 

خرید آجر دکوراتیو از بازرگانی رادین

در مقاله ی بالا بصورت مفصل به معرفی و مزایای آجر دکوراتیو پرداختیم و با توجه به توضیحات ارائه شده این نوع آجر یکی از بهترین انتخاب ها جهت استفاده در طراحی سبک داخلی و بیرونی خانه می باشد. امروزه با توجه نوع سلیقه افراد، انتخاب نمای آجری نه تنها محیطی گرم و آرامش بخش را ایجاد می کند، بلکه باعث زیبایی بسیاری در فضا می‌شود. و همه این مزایای در کنار هم می‌تواند افراد را به سوی استفاده از این متریال تشویق کند. پس هر زمان که به فکر تغییر افتادید، آجر دکوارتیو را به یاد بیاورید.  همچنین شما می توانید این محصول را با قیمتی مناسب از بازرگانی رادین تهیه فرمائید. انواع این محصولات را در دو دسته بندی زیر ببینید:

آجرهای نما

آجرهای دکوراتیو داخلی

  • شایانه کشوری
  • آبان 26, 1400
  • 1393 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...