چسب کاشی سرامیک

چسب کاشی سرامیک بدلیل شیوه ی تولیدش بسیار مقرون بصرفه بوده و طرافداران زیادی در بین ساختمان سازان پیدا کرده است. در واقع چسب یک ماده ی غیر فلزی است که می تواند سطوح مختلف را بر روی هم بصورت دائمی بچسباند. به این فرآیند در حالت های مختلف چسباندن می گویند.

چسب ها در همه ی صنایع از جمله الکترونیک، هوافضا، خودروسازی و ساختمان مصرف زیادی دارند ولی از آنجایی که صنعت ساختمان محل مصرف بیشتری برای چسب ها دارد، استفاده ی بیشتری نیز نسبت به سایر صنایع دارد. انواع چسب های مختلفی در ساختمان سازی استفاده می گردد از جمله میتوان به چسباندن مصالح ساختمانی شامل کاشی و سرامیک و همچنین ترمیم و بالا بردن مقاومت مصالح و بسیاری از کارهای مهم دیگر اشاره نمود. پس تفاوتی ندارد که هدف شما نصب کاشی دیوار پذیرایی است یا کاشی سرویس بهداشتی مدرن، در هر صورت این چسب‌ها گزینه خوبی برای شما هستند.

 

انواع چسب کاشی سرامیک

چسب های کاشی و سرامیک انواع مختلفی دارند و هر یک از مزیت های منحصر بفرد خود برخوردارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

1.    چسب کاشی پودری

چسب‌های سرامیک و کاشی پودری، از انواع ملات خشک که بر پایه سیمان طراحی و تولید شده‌اند، تهیه می گردند. در ساخت این نوع چسب ها به دلیل وجود مواد پلیمری پس از مخلوط شدن با آب و سپس خشک شدن ، کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم می گردند.

2.    چسب خمیری

این چسب ها نیز برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی انواع دیواره ها طراحی گردیده اند. از جمله مزایای آن ها مقاومت در برابر مواد نفتی، آب و اسید می باشد. از نکات قبل از استفاده ی این چسب این است که سطح زیرین باید همواره تراز و صاف و یکدست باشد تا به بالاترین مقاومت خود برسد.

3.    چسب کاشی سرامیک پرسلان

پایه تشکیل دهنده این چسب سیمان و مواد معدنی اصلاح شده با پلیمر و افزودنی های مخصوص دیگر می باشد. به دلیل وجود همین مواد، بسیار منعطف بوده و استحکام بسیار زیادی دارد. تنها با افزودن مقداری آب این چسب قابل استفاده می گردد. از این چسب برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک پرسلان ، انواع موزاییک ها و انواع سنگ ها در هر نوع سطحی استفاده کرد.

از مزایای منحصر به فرد این نوع چسب علاوه بر قابلیت استفاده در محیط های مرطوب ، به لطف قدرت چسبندگی بالا در محیط هایی حتی با سیستم گرمایش در کف هم می شود استفاده نمود.

4.    چسب کاشی استاندارد

مواد تشکیل دهنده ی این چسب ها شامل: پایه سیمانی و مواد معدنی اصلاح شده با رزین های سینتتیک و سایر افزودنی ها می باشد. از این چسب برای انواع موزائیک، کاشی، آجر، سنگ‌های طبیعی و همچنین سرامیک‌هایی با قابلیت جذب آب استفاده می‌شود. از مزایای چسب استاندارد قدرت چسبندگی خوب، سازگاری با محیط زیست، کاهش لغزندگی، مقاومت و ماندگاری بالا و امکان استفاده در مکان‌های مرطوب هستند. برای هر متر مربع از سطح معمولا 3 یا 4 کیلو چسب کاشی استاندارد استفاده می‌شود، این مقدار بستگی به جنس زیر کار و میزان هموار و مسطح بودن بستگی دارد.

5.    چسب کاشی دو جزئی

علت نام گذاری این چسب وجود دو جز است: اول پایه سیمان و مواد معدنی و دوم رزین اصلاح کننده پلیمری بر پابه اکلیریک. مزایا این چسب شامل انعطاف پذیری بالا، مقاومت کششی زیاد و چسبندگی خوب نام برد. از دیگر مزایای منحصر به فرد مقاومت بالا در کنار نفوذ ناپذیری در برابر آب و باکتری های مختلف نیز می‌توان اشاره کرد.

این چسب در مکان هایی مثل پارکینگ‌ها، مراکز تجاری و سینماها و اماکن پرتردد ،بدلیل تحمل فشار بالا، مناسب برای استفاده است. یکی دیگر از کاربرد های مهم این نوع چسب  استفاده از آن برای اسلب، سنگها و سرامیک هایی با ابعاد بزرگتر از 60 در 120سانتی متر می باشد. این نوع چسب دارای مزایای بسیاری است که از آن جمله می‌توان به آنتی‌باکتریال بودن، استحکام و قدرت چسبندگی بسیار بالا، زمان کارپذیری بالا، مقاومت عالی در مقابل رطوبت و آب و همچنین انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد.

6.    چسب کاشی استخری

این چسب کاشی سرامیک نیز بر پایه ی پایه سیمان و مواد معدنی اصلاح شده با رزین‌های سنتتیک و افزودنی‌ها ساخته شده است، همچنین دارای مقاومت بالایی نسبت به نفوذ آب در کنار انعطاف پذیری دارد. از ویژگی های منحصر بفرد آن می توان به تحمل دامنه ی گرمایی وسیع و قدرت چسبندگی زیاد اشاره کرد. این محصول نیز تنها با افزودن مقداری آب قابل استفاده خواهد بود. کاربری چسب استخری همانطور که از نامش پیداست برای محیط‌هایی مثل استخر، سونا، جکوزی، آبنما و کلا مکان هایی که در تماس مستقیم با آب قرار دارند مناسب است.

7.    چسب بلوک  AAC

این مدل چسب کاشی بر پایه سیمان و مواد معدنی، اصلاح شده با رزین سنتتیک و افزودنی‌های  خاص به منظور افزایش مقاومت و چسبندگی بلوک های بتنی هوادار، افزایش تراز بودن دیوار، بالا رفتن سرعت کار، کاهش وزن سازه و همچنین کاهش مصرف ملات، کاهش ضخامت مورد نیاز ملات و ضخامت سازه، کاهش مصرف آب و البته کاربرد آسان طراحی شده است. از این چسب کاشی سرامیک می‌توان برای چسباندن بلوک‌های AAC مانند هبلکس و سیلکس ، بلوک‌های سیمانی سبک و سنگین، سفالی، آجری و … استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از چسب کاشی کدام است؟

اگر بین استفاده از چسب کاشی و روش‌های دیگر مردد هستید، در اینجا لیستی از مزایای این چسب‌ها را تهیه کردیم:

  • در این روش سرعت بیشتر نصب است.
  • مصالح کمتری استفاده می‌شود.
  • چسب کاشی سرامیک قدرت الاستیسه بیشتری دارد
  • استفاده حداکثر از فضای ساختمان را امکان‌پذیر می‌کند.
  • استحکام و دوام بیشتر دارد
  • عایق رطوبت است.

 

خرید چسب کاشی سرامیک

بازرگانی رادین به عنوان یک فعال در زمینه فروش انواع مصالح ساختمانی، به توضیح انواع چسب های ساختمانی بویژه چسب کاشی و سرامیک پرداخت و سعی کرد تا گزارش کاملی در این خصوص ارائه دهد. البته لازم به ذکر است که هر ماده ای مزایا و معایبی دارد که در مورد چسب های کاشی مزایای آن بسیار بیشتر می باشد. با توجه به فراوانی چسب ها شرکت های زیادی دست به تولید این محصولات می زنند، از این رو پیدا کردن محصولی با کیفیت و استاندارد کمی دشوار است. ما در تیم بازرگانی رادین در کنار شما هستیم تا با راهنمایی و مشاوره به انتخاب هر چه بهتر محصول مورد نظر خود در کنار نازلترین قیمت دست پیدا کنید. برای دیدن و خرید چسب کاشی می‌توانید به بخش چسب و مواد شیمیایی ساختمانی مراجعه کنید.

  • شایانه کشوری
  • آبان 12, 1400
  • 1337 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...