آجر سفید دکوراتیو

آجر سفید دکوراتیو یکی از راه‌های خوب برای تزئین و زیبایی خانه شما است. بسیاری از مدهای زودگذری هستند که در زمینه دکوراسیون ساختمان وجود دارند که ناگهان وارد بازار می‌شوند، افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند اما به سرعت هم از مد خارج می‌شوند و دیگر جذابیت قبل را ندارند. از آنجایی که در زمینه ساختمان، هزینه تغییرات بالا است و مانند خرید لباس و یا سایر چیزهایی که مطابق مد پیش می‌روند نیست بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنیم که ظاهری کهنه و فرسوده و از مد افتاده پیدا نکنند. آجر سفید یکی از انتخاب‌های خوبی است که نه تنها دوام و ماندگاری خوبی دارد، بلکه سال‌هاست که در معماری داخلی خانه به کار می‌رود. پس اگر درستی از آن استفاده کنید، یک دیوار آجری سفید به راحتی می‌تواند یکی اجزای تزئینی بنای شما باشد، که سال‌ها هم همراه شما باقی بماند.

 

آیا آجر دکوراتیو انتخاب خوبی برای تزئین خانه است؟

گرایش‌های تزئینی می‌آیند و می‌روند، اما به‌نظر می‌رسد آجر از دیرباز در معماری و طراحی خانه نقش اساسی داشته و در چندین سال اخیر هم آجر سفید دکوراتیو، در بسیاری از بناها با سبک‌های مختلف به کار رفته است. اما رمز محبوبیت آجرهای دکوراتیو داخلی به طور کلی چیست؟ خوب، دلایل متعدد است که در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

  1. دیوارهای آجری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن جذابیت به فضای داخلی هستند که به خودی خود یک دکوراسیون زیبا ایجاد می‌کنند.
  2. مقاومت آجرها بالا است و ماندگاری خوبی هم دارند، در نتیجه می‌توانند سال‌های سال به شکل روز اول باقی بمانند و از اجرای زیبایی معماری داخلی ساختمان شما باشند.
  3. یکی دیگر از مزایای غیرقابل انکار آجرها، تطبیق پذیری آنها است. آجر با اکثر سبک‌های تزئینی محبوب، از مدرن گرفته تا بوهو و اسکاندیناوی و… به خوبی کار تطابق پیدا می‌کند. اما این بدان معنا نیست که آجر هیچ شخصیتی ندارد و بیشتر به عنوان پس‌زمینه عمل می‌کند تا یک عنصر خودکفا در دکوراسیون. در واقع، بسته به اینکه چگونه آن را به کار می‌گیرید، می‌تواند به عنوان عنصری مکمل در پس زمینه باشد یا به عنوان یک عنصر اصلی به کار گرفته شود.

 

آجر سفید دکوراتیو بهتر است یا آجر رنگی؟

ویژگی‌های زیبایی شناختی دیوارهایی با آجر رنگی، صرف نظر از رنگ آنها، قابل بحث نیست. البته که با توجه به مقاومت بالایی که دارند و در مقابسه با سایر مصالح، گرینه مقرون به صرفه‌ای هم به شمار می‌روند. اما با این حال، به نظر می‌رسد آجر سفید کاربردی‌ترین و بهترین انتخاب باشد، به همین دلایل کم و بیش بهتر است اگر مهارتی در انتخاب رنگ‌ها ندارید و یا از آن دسته افرادی هستید که به تغییر لوازم منزل و رنگ آنها علاقه دارید، از رنگ سفید کمک بگیرید.

آجر سفید همیشه فضای اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد و سبک غالب آن را برجسته می‌کند. در نتیجه برای استفاده در فضاهای کوچکتر، مانند آپارتمان‌هایی با متراژ کم، گزینه بهتری است.

 

بهترین روش برای استفاده از آجر دکوراتیو سفید

آجر سفید از نظر سبک طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد. اگر چه آجر قرمز ممکن است در چیدمان‌های دنج و رمانتیک به همان اندازه که در طرح‌های صنعتی خشک به نظر می‌رسد، اما لهجه‌ای قوی و غالب به فضای داخلی شما می‌دهد. در حالی که آجر سفید دکوراتیو به ندرت خود سبکی را دیکته می‌کند و بیشتر برای اضافه کردن یک بافت و زیبایی بیشتر به کار می‌رود. در ادامه برخی از سبک‌هایی که می‌توانید در آنها از آجر سفید کمک بگیرید را معرفی کردیم.

1.               سبک صنعتی

دیوارهای آجری در سبک صنعتی کاربرد زیادی دارند، با استفاده از آجرهای سفید می‌توانید ظاهر آن تا حدودی مدرن به آن ببخشید، در عین حال که برای فضاهای کوچک هم گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد و از خفه کردن فضا جلوگیری می‌کند. همچنین هنگامی که چوب، فلز و آجر در یک فضای صنعتی با هم ترکیب می‌شوند، وقتی آجرها به رنگ سفید باشند، فلز و چوب بیشتر خودنمایی می‌کنند.

آجرهای دکوراتیو در سبک معماری صنعتی از اجزای اصلی هستند
آجرهای دکوراتیو در سبک معماری صنعتی از اجزای اصلی هستند

2.               آجر سفید دکوراتیو در سبک روستیک

دیوارهای آجری سفید حس جذابی را تداعی می‌کنند. یک دیوار آجری با رنگ سفید بافت ایده‌آل یک دکوراسیون با سبک روستیک است، مخصوصا وقتی با سایر اجزای این سبک از معماری داخلی، که همگی اجزای از دل طبیعت هستند ترکیب شود، زیبایی دو چندان پیدا کرده و ظاهری گرم و صمیمی به فضا می‌بخشد. آجر سفید یک گزینه عالی برای آنهایی است که به سبک روستیک مدرن علاقه دارند.

استفاده از آجر دکوراتیور در دکوراسیون روستیک
استفاده از آجر دکوراتیور در دکوراسیون روستیک

3.               سبک بوهو

سبک بوهو با رنگ‌ها و المان‌های ساده و صمیمی خود، افراد زیادی را به خود جذب می‌کند، و آجر سفید به زیبایی سبک بوهو را تکمیل می‌کند.

آجرهای رنگی در سبک بوهو کاربرد زیادی دارند
آجرهای رنگی در سبک بوهو کاربرد زیادی دارند

4.               سبک اسکاندیناوی

آجر سفید به جز حس طبیعی و نوستالژیک، می‌تواند احساس مدرن هم به خود بگیرد، به خصوص زمانی که نکاتی از سبک اسکاندیناوی در ترکیب قرار گیرند. اگر به سبک اسکاندیناوی که این روزها هم طرفداران زیادی پیدا کرده است علاقه دارید، می‌توانید فضای کوچکی در خانه خود با دیوار آجر سفید دکوراتیو در نظر بگیرید.

آجر دکوراتیو با رنگ سفید می‌تواند بافت و ظاهر مدرن هم به فضا ببخشد
آجر دکوراتیو با رنگ سفید می‌تواند بافت و ظاهر مدرن هم به فضا ببخشد

5.               سبک مینیمال

اگر به فضاهای روشن و خلوت با نور زیاد علاقه دارید، احتمال سبک ایده‌آل شما مینیمال است که در آن هم از المان‌های مدرن استفاده شود و حتی در این سبک هم می‌توانید از آجر سفید کمک بگیرید و قدری بافت به فضای خود اضافه کنید و برای افزایش حس روشنایی اتاق، سعی کنید رنگ‌های بیشتری را در اتاق به کار ببرید.

در سبک مینیمال هم می‌توان از آجر رنگی سفید برای افزودن بافت استفاده کرد
در سبک مینیمال هم می‌توان از آجر رنگی سفید برای افزودن بافت استفاده کرد

 خرید آجر سفید دکوراتیو

در این متن بازرگانی رادین یک راهنمای کامل برای افرادی که قصد استفاده از آجر دکوراتیو سفید داشتند را آماده کرده است. اما خرید آجر نیز مانند سایر مصالح ساختمانی کار چالش‌برانگیزی است. اینکه چگونه بهترین اجناس را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنیم، کار ساده‌ای نیست. اما بازرگانی رادین با سال‌های سابقه در زمینه ساختمان‌سازی اکنون با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود، بهترین‌ها را برای شما فراهم آورده است.

اگر همچنان برای خرید و یا انتخاب نیاز به کمک و راهنمایی دارید، از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

26146451 – 021

22300750 – 021

  • شایانه کشوری
  • دی 29, 1400
  • 1292 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...