کاشی سرویس بهداشتی مدرن

اگر قصد دارید طراحی مدرن برای سرویس بهداشتی خود داشته باشید، انتخاب کاشی سرویس بهداشتی مدرن مهم‌ترین بخش کار شماست چرا که کاشی و سرامیک از اجزا اصلی هر ساختمانی هستند. کاشی ها با ویژگی که دارند باعث نفوذ ناپذیر شدن سطح می گردند. از کاشی ها بیشتر در بدنه ی ساختمان و از سرامیک ها بدلیل مقاومت فیزیکی بالاتر در کف استفاده می گردد.

کاشی در واقع به قطعه سنگ مصنوعی می گویند که دارای طول و عرض متفاوت است و ضخامت آن نیز چند میلی متر می باشد. یک سطح شیشه ای مانند به اسم لعاب روی آن قرار می گیرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری دوام و استحکام کاشی را افزایش دهد. از کاشی ها برای تزئین جداره داخلی و خارجی ساختمان و همچنین عایق کاری و بهداشت محل هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام ها استفاده می شود. از دیگر دلایل مهم استفاده از کاشی ضریب انبساط آن با مصالح زیرین یکی است و دچار ترک خوردگی نمی شود.

 

با انواع کاشی کاری مدرن آشنا شوید

کاشی کاری مدرن امروزه در میان اکثر طراحان دکوراسیونی محبوبیت بسیاری را به دست آورده است چرا که این روش از کاشی کاری را می‌توان در طراحی هر قسمتی از خانه از جمله کاشی سرویس بهداشتی مدرن استفاده کرد و فضایی منحصر به فرد را در آن قسمت بوجود آورد.  امروزه کاشی کاری مدرن در انواع بسیار زیادی اجرا می شوند اما با این وجود به یاد داشته باشید که حتی شما می توانید با خلاقیت طرحی کاملا نو و جذاب را در پیشنهاد دهید. در ادامه به شرح تعدادی از محبوب ترین انواع کاشی کاری مدرن را به شما معرفی کنیم.

1.    کاشی کاری موازی

در این مدل چیدمان کاشی، امکان پوشش همزمان دیوار و کف وجود دارد. با توجه به طرح آن همواره باید از سایز های 60*60 ،120*120 یا 60*30 که بصورت موازی در کنار یکدیگر قرار می گیرند ، استفاده نمود تا زیبایی آن دو چندان شود.

2.    کاشی کاری حصیری

کاشی کاری حصیری در کنار زیبایی و جذابیت خاص خود، نیازمند دقت فراوانی در حین نیز خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود که نصب این مدل را  تنها به افراد متخصص و باتجربه بسپارید؛ تا شما نیز از نتیجه نهایی رضایت کامل داشته باشید. شاید تصور کنید که به دلیل تخصصی بودن نصب آن، ایده این مدل کاشی کاری، کمی مشکل باشد؛ اما لازم است به شما بگوییم که در انجام این نوع از کاشی کاری مدرن تنها به یک مدل تایل کاشی، با دو سایز مختلف احتیاج داریم تا بافت حصیر را در هنگام نصب آن‌ها تقلید کنیم.

برای ایجاد یک بافت حصیری تنها لازم است کاشی‌ها را به صورت مورب در مجاورت یکدیگر قرار دهید. دقت داشته باشید که تفاوت بسیار کمی میان رنگ تایل بزرگ و کوچیک وجود دارد، به طوری که کاشی‌های کوچک‌تر کمی تیره‌تر هستند. با این طیف رنگی در هنگامی که کاشی‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، فضایی سایه مانند را برای درک بیشتر بافت حصیری ایجاد خواهند کرد.

3.    کاشی کاری عمودی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشی سرویس بهداشتی مدرن، کاشی کاری عمودی می‌باشد. سادگی در کنار زیبایی که این مدل نصب کاشی به فضای شما خواهد داد باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای شما می شود. در نصب این مدل کاشی کافی است تنها کاشی ها را به صورت آجری در کنار هم قرار دهید و از نتیجه لذت ببرید.

کاشی کاری منظم، کاشی کاری با طرح چپ و راستی و کاشی کاری زنجیره‌ای و پیوسته، از دیگر انواع کاشی کاری مدرن می‌باشند؛ که نسبت به موارد گفته شده با وجود زیبایی که به فضا می‌دهند، رواج کمتری دارند. در هنگام خرید کاشی و سرامیک قبل از انجام هر کاری ، شناخت ویژگی ها و نمونه های موجود در بازار بسیار مهم می باشد.

کاشی سرویس بهداشتی مدرن
خرید انواع کاشی سرویس بهداشتی مدرن

نکاتی برای استفاده از کاشی در دیوار سرویس های بهداشتی

تفاوتی ندارد انتخاب شما کاشی سرویس بهداشتی مدرن باشد یا غیر مدرن، با توجه به اینکه دیواره های سرویس بهداشتی و حمام ها بصورت مداوم در معرض آب می باشند ، استفاده از سرامیک در دیواره های آن ها ضروری می باشند. برای این کار می توان نصف یا سه چهارم دیوار را با سرامیک پوشاند ولی برای تاثیر بهتر و بالا رفتن طول عمر مصالح و همچنین بزرگتر دیده شدن فضا بهتر است که دیوار تا زیر سقف سرامیک گردد. همچنین وقتی کل دیواره ها سرامیک می گردند در انعکاس نور بیشتر و روشن تر شدن محیط تاثیر بسزایی دارد.

برای استفاده از سرامیک ها در کف نیز به مواردی از جمله ابعاد و لغزندگی توجه نمود. ابعاد سرامیک ها در کف هر چه کوچک تر باشد به شیب بندی در کف و زهکشی بهتر کمک می کند. سرامیک های مورد استفاده در دیوار ، به مراتب از سرامیک های کف بزرگتر و می باشد.

در انتخاب دقیق سرامیک ها از جمله رنگ، ابعاد و طرح باید دقت ویژه ای بعمل آید، زیرا که نصب و اجرای سرامیک ها در دیوار آسان نبوده و امکان تعویض آن به راحتی میسر نیست. شما می توانید در بازرگانی رادین با مشاوره ی متخصصین اجرا ، بهترین کاشی و سرامیک را با قیمتی مناسب تهیه فرمائید.

 

کاشی سرویس بهداشتی مدرن

اگر میخواهید طراحی سرویس بهداشتی خود را مدرن کنید ، مهم‌ترین مسئله‌ ، مدل و طرح کاشی‌های به کار رفته در آن خواهد بود. در کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی هرچه کاشی‌های بکار رفته در سرویس بهداشتی روشن‌تر و بزرگ‌تر باشند، با ایجاد خطای دید فضا بزرگ‌تر طرح دلبازتر به نظر خواهد رسید. در هنگام انتخاب کاشی برای سرویس بهداشتی، علاوه بر طرح و مدل اکیداً توصیه می‌شود که به جنس کاشی نیز توجه داشته باشید.

نکته مهم در انتخاب کاشی سرویس بهداشتی مدرن رنگ آن است چرا که در این سبک بیشتر روی رنگ‌های گرم تمرکز وجود دارد تا رنگ‌های سردی که قبلا در گذشته رواج بیشتری داشتند.  لازم به ذکر است که این طرح‌ها باعث از نظر بصری تاثیر مثبتی. کاشی کاری مدرن می‌تواند هر دو نوع ساده و یا پر از رنگ و طرح باشد و این بستگی به انتخاب شما دارد اما در هر دو صورت در این سبک تمایل زیادی به نظم و ترتیب وجود دارد که در نتیجه آن خطوط صاف و انطباق صحیح لبه‌های کاشی بوجود می‌آید. تولید کننده‌های کاشی امروزه به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید طرح‌هایی یکپارچه می‌سازند و همین امر سبب می‌شود که طرح‌های مختلفی در کاشی‌ها وجود داشته باشد.

برای دیدن انواع کاشی سرامیک سرویس بهداشتی کلیک کنید.

 

 

  • شایانه کشوری
  • مهر 28, 1400
  • 1634 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...