کاشی سرویس بهداشتی ایرانی

بسیاری از افراد برای نمای سرویس بهداشتی خود از کاشی سرویس بهداشتی ایرانی استفاده می‌کنند. چرا که گزینه ای خوب و مقرون به صرفه است. مواد تشکیل دهنده کاشی و سرامیک اغلب خاک رس و یا سفال است. از کاشی ها به جز سرویس های بهداشتی خانه، برای پوشش سایر مکان هایی مانند آشپزخانه و یا بناهایی با سایر کاربرد از جمله اداره و بیمارستان استفاده می شود.

با توجه به تنوع امروزی این محصولات، استفاده از آنها بر اساس جنس، متناسب با محل ضروری است. کاشی ها در واقع نوعی سنگ مصنوعی نیز هستند. از مهم ترین مزیت های کاشی ها، ضد آب بودن آنها است که با توجه به عایق بودن آنها هیچ گونه باکتری فرصت رشد و تکثیر بر روی آن ها را پیدا نمی کند.

 

بخش های مختلف کاشی

کاشی ها از جمله کاشی سرویس بهداشتی ایرانی بصورت کلی به دو بخش زیر تقسیم بندی می گردند:

  1. بخش اول پیکره و پایه اصلی است که در واقع همان قطعه سفالی می باشد و به عنوان اسکلت کاشی شناخته می شود.
  2. بخش بعدی لعاب روی کاشی است که به منظور زیباسازی روی سفال قرار می گیرد. جنس لعاب ماده ای از جنس شیشه و برخی اکسیدهای فلزی و مواد معدنی است.

بر اساس همین بخش ها، کاشی ها در انواع لعاب دار و بدون لعاب تقسیم بندی می گردند. ویژگی های دیگر از جمله تخلل و میزان نفوذپذیری نیز باعث تفاوت کیفیتی میان کاشی ها می شود به این صورت که هر اندازه تراکم بیشتر باشد و نفوذ پذیری کاشی کمتر شده و به مراتب کیفیت بهتری دارد.

 

نحوه چاپ روی کاشی ها

از کاشی سرویس بهداشتی ایرانی گرفته تا خارجی و… برای همگی معمولا از چند روش معمول برای چاپ روی کاشی استفاده می‌شود که در ادامه بازرگانی رادین به معرفی آنها می‌پردازد:

·       روش فلت:

در این روش ابتدا رنگ روی شابلونی ریخته می شود و سپس بوسیله ی تیغه ای بر روی سطح کاشی پخش می شود. این روش از قدیمی ترین روش های رنگ کردن کاشی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار است.

·       روش روتو:

در این روش که به اسم (RotoColor) شناخته می شود ابتدا طرح مورد نظر بر روی سیلندر های استوانه ای و با استفاده از لیزر حک می گردد. سپس این سیلندرها با حرکت بر روی کاشی ها طرح مورد نظر را چاپ می کنند که کیفیت چاپ به مرابت از روش قبلی بهتر است.

·       روش دیجیتال:

از جمله بروزترین و با کیفیت ترین روش های چاپ این روش است. روش چاپ دقیقا همانند پرینترهای معمولی و بدون تماس با سطح کاشی انجام می شود. با استفاده از این تکنولوژی می توان بر روی کاشی های برجسته نیز چاپ را انجام داد.

 

کاشی سرویس بهداشتی ایرانی

کاشی ها نقش اصلی در زیبایی فضای سرویس بهداشتی را دارند. همچنین بهترین راه نوسازی سرویس ها تعویض کاشی ها یا سرامیک دیوار سرویس بهداشتی است. شما می توانید با انتخابی مناسب و دقیق زیبایی فضای خود را چند برابر کنید. علاوه بر دقت در انتخاب طرح، نصاب با تجربه نیز بسیار در زیبایی نهایی کار تاثیرگذار می باشد. در سرویس های بهداشتی ایرانی بدلیل چیدمان خاص و وجود فلاش تانک، طراحی در نوع چیدمان و رنگ بندی آنها اهمیت ویژه ای دارد.

نکاتی برای انواع کاشی سرویس بهداشتی

  1. برای انتخاب انواع کاشی عواملی مهم از جمله متراژ، بودجه و نوع دکوراسیون کلی دخیل هستند. در نگاه اول شاید خیلی ها محصولات خارجی را بسیار با کیفیت تر از کاشی های ایرانی ببینند در حالی که با توجه به قیمت، کاشی سرویس بهداشتی ایرانی بسیار مقرون بصرفه تر هستند.
  2. از نظر کیفیت و زیبایی، کاشی و سرامیک ایرانی یک رقیب جدی برای محصولات مشابه خارجی هستند. مورد بعدی در انتخاب کاشی، مقاومت آن ها در برابر لغزش است. محیط هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی که دائما مرطوب هستند، استفاده از کاشی های غیرلغزنده مخصوصا در کف ضروری است.
  3. سرویس های بهداشتی با اینکه از مهم ترین مکان های هر خانه ای هستند، نسبت به دکوراسیون آن دقت کمتری به عمل می آید، از جمله در خانه های امروزی که اغلب به صورت آپارتمانی هستند و فضای کمتری را برای سرویس های بهداشتی در نظر می گیرند. با توجه به همین موضوع انتخابی طرحی که فضا را بزرگتر نشان دهد بسیار مهم است.
  4. مهم نیست فضای سرویس بهداشتی شما تا چه حد کوچک است با انتخاب رنگ مناسب و منحصر به فرد برای کاشی سرویس بهداشتی ایرانی می توانید کوچک بودن فضا را کمتر نشان دهید، البته توجه داشته باشید انتخاب رنگ شما باید ساده و ملایم باشد.
  5. از دیگر روش هایی که می تواند چهره سرویس بهداشتی شما را بیش از پیش جذاب کند، انتخاب مصالح مناسب است. به طور مثال در دکوراسیون سرویس بهداشتی نسبتا کوچک اگر از کاشی و سرامک لوکس استفاده گردد، یکنواخت بودن کاشی و سرامیک و هماهنگی آنها با روشویی و همچنین نورپردازی مناسب سبب ایجاد فضایی خاص و منصر به فرد می شود

 

قیمت کاشی سرویس بهداشتی

از مراحل مهم دیگر در پروسه انتخاب کاشی بررسی قیمت است، چرا که در نهایت باید کاشی و سرامیک را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید. قیمت کاشی سرویس بهداشتی ایرانی معمولا بر اساس فاکتورهایی مانند برند، جنس، کیفیت، درجه‌بندی، و ابعاد آن مشخص می‌شود. حتی رنگ و طرح محصولات مختلف هم بر روی قیمت کاشی تاثیرگذار هستند. در نهایت شما می‌توانید با یک جسنجوی ساده در بخش کاشی سرامیک سرویس بهداشتی در سایت بازرگانی رادین، آخرین قیمت انواع نمونه‌ها را پیدا کنید، و دقیق‌تر هزینه تمام‌شده برای کاشی سرویس بهداشتی را تخمین بزنید. و یا اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

26146451 021

22300750 – 021

  • شایانه کشوری
  • آذر 14, 1400
  • 1324 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...