سرامیک دیوار سرویس بهداشتی

انتخاب سرامیک دیوار سرویس بهداشتی یکی از موضوعات مهم در زمان ساخت و یا بازسازی است. سرامیک ها در واقع نوعی سنگ مصنوعی هستند که از آنها در ساختمان سازی، به عنوان پوشش نهایی برای کف یا دیواره استفاده می گردد. از مهم ترین مزیت های سرامیک ها ، ضد آب بودن آن ها می باشد به همین دلیل سرویس های بهداشتی و حمام ها از جمله پر مصرف ترین فضاها جهت استفاده سرامیک ها است. همچنین با توجه به عایق بودن آنها ، هیچ گونه باکتری بر روی آن ها فرصت رشد و تکثیر پیدا نمی کند.

 

با انواع کاشی و سرامیک آشنا شوید

در هنگام خرید کاشی و سرامیک قبل از انجام هر کاری، شناخت ویژگی ها و نمونه های موجود در بازار نکته مهمی است که باید مد نظر قرار دهید. در ادامه به معرفی انواع کاشی و سرامیک های موجود در بازار می پردازیم:

1.    کاشی پُرسِلان

این نوع از کاشی ها دارای بافت بسیار متراکم هستند. نوع گِل و بدنه این کاشی ها در رنگ های سفید و قرمز موجود است. این نوع سرامیک ها در شرایط فشار و حرارت بسیار بالا تولید می گردند. به علت مزایای فراوانی از جمله جذب آب بسیار کم و مقاومت فیزیکی بسیار بالا محبوبیت خاصی دارند و از انتخاب‌های رایج برای سرامیک دیوار سرویس بهداشتی هستند.

2.    کاشی‌ سرامیکی

نکته‌ مهمی در هنگام خرید انواع کاشی‌ها باید به آن توجه شود، چینی یا سرامیکی بودن آن است. برای استفاده در سطوحی مانند کف، ما به شما کاشی‌های سرامیکی را پیشنهاد می‌دهیم؛ چرا که ناخالصی کمتری دارند، کاشی سرامیکی نسبت به نوع چینی آن، مقاومت بیشتر و طول عمر بالاتری دارد.       

3.    کاشی موزاییکی

کاشی های موزاییکی که به کاشی استخری هم معروف هستند، در انواع سرامیکی و پرسلانی تولید می گردند. برای نصب راحت تر این کاشی ها در محل ، آن ها را روی صفحه ‌های مشبک پلاستیکی در کارخانه از پیش نصب می کنند. این کاشی‌ ها برای محیط‌های مثل استخر، ستون و مواردی از این دست که انحنا دارند،  بسیار مناسب هستند.

 

استفاده از سرامیک دیوار سرویس بهداشتی

     با توجه به اینکه دیواره های سرویس بهداشتی و حمام ها بصورت مداوم در معرض آب هستند، استفاده از سرامیک در دیواره های آنها ضروری است. برای این کار می توان نصف یا سه چهارم دیوار را با سرامیک پوشاند ولی برای تاثیر بهتر و بالا رفتن طول عمر مصالح و همچنین بزرگتر دیده شدن فضا بهتر است که دیوار تا زیر سقف سرامیک گردد. همچنین وقتی روی کل دیواره سرامیک نصب می‌شود، در انعکاس نور بیشتر و روشن تر شدن محیط تاثیر بسزایی دارد.

برای استفاده از سرامیک ها در کف نیز باید به مواردی از جمله ابعاد و لغزندگی توجه کرد. ابعاد سرامیک ها در کف هر چه کوچک تر باشند به شیب بندی در کف و زهکشی بهتر کمک می کند. سرامیک های مورد استفاده در دیوار ، به مراتب از سرامیک های کف بزرگتر هستند.

همواره باید توجه داشته باشید که در انتخاب دقیق سرامیک ها و فاکتورهایی از جمله رنگ، ابعاد و طرح باید دقت ویژه ای بعمل آید، زیرا که نصب و اجرای سرامیک ها در دیوار آسان نبوده و امکان تعویض آنها به راحتی میسر نیست. شما می توانید در بازرگانی رادین با مشاوره متخصصین اجرا، بهترین کاشی و سرامیک را با قیمتی مناسب تهیه فرمائید. برای ارتباط با کارشناسان ما از طریق لینک «تماس با ما» اقدام نمایید.

 

نکات ضروری در انتخاب سرامیک مناسب برای سرویس بهداشتی

 

تفاوتی ندارد که قرار است از کاشی سرویس بهداشتی ایرانی استفاده کنید یا خارجی، امروزه با توجه به تنوع فراوان در رنگ، اندازه، شکل و طرح، انتخاب سرامیک مناسب کار سختی است. در ادامه قصد داریم چند نکته ضروری در مورد انتخاب کاشی و سرامیک جهت سرویس بهداشتی به شما بگوییم.

·       ابعاد سرامیک:

طیف وسیع ابعاد سرامیک دیوار سرویس بهداشتی از چند سانتی متر تا چند متر می تواند متغیر باشد. در ابتدا شاید استفاده از سرامیک با ابعاد بزرگ برای سرویس بهداشتی غیر معمول بنظر برسد، اما این ابعاد باعث می شود سطح کاشی بصورت یکدست و یکنواخت دیده شود و زیبایی بیشتری را برای محیط همراه بیاورد. در آن طرف استفاده از سرامیک های کوچک برای دیواره باعث بیشتر شدن بندها و نیاز به نگهداری و نظافت بیشتر آنها می گردد.  همچنین در صورت استفاده از طرح های متنوع توجه داشته باشید که ابعاد آنها به نوعی باشد که بتوانند بندهای میان خود را پوشش داده و بندهای سرامیک بصورت منقطع دیده نشود تا علاوه بر زیبایی، تقارن در سرامیک ها حفظ شود.

·       طرح سرامیک :

در اغلب سرویس ها و حمام های امروزی استفاده از چند طرح متنوع برای منسجم کردن بیشتر فضا و زیبایی بصری رواج پیدا کرده است اما به این نکته دقت داشته باشید که طرح های استفاده شده به ویژه در فضا های کوچک تر از 3 مدل سرامیک بیشتر نشود زیرا که جلوه ی زیبایی نخواهد داشت و محیط شما را نامرتب و شلوغ نشان می دهد.

·       رنگ سرامیک :

بیشتر رنگ های استفاده شده در سرویس و حمام ها رنگ خنثی می باشد ، زیرا که این رنگ ها علاوه بر چشم نواز بودن ، تمرکز دید را بیشتر به خود جذب می کند و در نتیجه زیبایی سرامیک ها بیشتر به نظر می رسد.

·       نوع لعاب سرامیک دیوار سرویس بهداشتی :

محل هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی به صورت منظم به نظافت احتیاج دارند. هر اندازه که سطح لعاب روی سرامیک ها صاف و صیقلی باشد تمیز کردن آن هم به مراتب راحت تر می شود. البته نکته ی قابل اهمیت این است که این سرامیک های براق برای دیواره ها استفاده گردند، چرا که در صورت استفاده در کف لغرندگی آنها باعث لیزخوردن افراد نشود.

·       بند کشی نهایی:

در انتهای اجرای سرامیک ها یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار، بند کشی است. چرا که یکی از ضعف های احتمالی، نفوذ آب و مواد شوینده به بندهای میان سرامیک ها است که در نتیجه آن از عمر مفید سرامیک ها کاسته می‌شود. مواد بند کشی، موادی ملات مانند و قابل شست و شو هستند که در بین درزها و بند های سرامیک نفوذ کرده و علاوه بر افزایش مقاومت سرامیک ها باعث زیبایی کار نیز می شود . مواد بند کشی نیز دارای رنگ بندی مخصوص به خود می باشند از این رو انتخاب رنگی مناسب از دیگر چالش های این مبحث است. بهتر است تا حد امکان رنگ مواد بند کشی با رنگ سرامیک یکی باشد.

 

حرف آخر

انتخاب سرامیک دیوار سرویس بهداشتی کار ساده‌ای نیست و با توجه به تنوع بسیار سرامیک ها در بازار، ممکن است انتخاب برای شما سخت تر هم به نظر برسد. اما بازرگانی رادین با تیم متخصص خود و تجربه چندین ساله ی اجرای کاشی و سرامیک و فروش آن آماده ارائه بهترین مشاوره رایگان، در خصوص انتخاب محصولات باکیفیت و مقرون بصرفه است. پس برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید:

26146451  021

22300750 – 021

  • شایانه کشوری
  • آذر 23, 1400
  • 1445 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...