آجر نما نسوز

آجر نما نسوز به آجری گفته می‌شود که برای تزئین بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از روش‌های خوب برای زیبایی نمای سازه است که توسط بسیاری از معماران و سازندگان استفاده می‌شود. آجر از گذشته‌های دور یکی از ارکان ساخت خانه است، هر چند که این روزها به عنوان مصالح اصلی برای ساخت دیوارهای یک بنا کاربرد ندارد و پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده است که از متریال‌های دیگری استفاده شود، اما به دلیل همین قدمتی که دارد حس نوشتالژیکی ایجاد می‌کند.

این روزها استفاده از آجر در نمای ساختمان‌ها به تنهایی و یا در ترکیب با مصالح دیگر طرفداران زیادی دارد چرا که علاوه بر مقاومت بالا، دارای قیمت مناسبی نیز می‌باشد. معماران و سازندگان به روش‌های مختلفی از آجرها با رنگ‌های مختلف بهره می‌برند و بر زیبایی ظاهری می‌افزایند. در صورتی که قصد خرید آجرهای نما را دارید، تا انتهای این متن همراه بازرگانی رادین باشید، چرا که یک راهنمای کامل برای این انتخاب آماده کرده‌ایم.

 

چرا آجر نما انتخاب خوبی است؟

یک دیوار تزئین شده با آجر نما نسوز، به عنوان نقطه کانونی در طراحی نما و یا ارائه پس‌زمینه‌ای که مکمل یا متضاد سایر عناصر طراحی بنا است،  ایفای نقش می‌کند و به هر بنا با توجه به سایر اجزای به کار رفته در نما، یک بنا بافت و شخصیت می‌بخشد. چه سبک شما مدرن باشد و چه کلاسیک و یا حتی روستیک، زیبایی و بافت آجری روی یک دیوار می‌تواند به عنوان عنصری برای زیبایی کاربرد داشته باشد.

از دیگر مزایای استفاده از آجرهای تنوع رنگی در آنها است که به شما قدرت انتخاب می‌دهد تا برای هر سبک و طراحی، یک گزینه مناسب را انتخاب کنید. بر اساس سبک و رنگ، می‌توانید از یک رنگ به تنهایی و یا با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید ساختمان شما نمایی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشد، قطعا آجر نما چه به صورت یک دست و چه به صورت ترکیبی با مصالح مختلف، گزینه‌ای مناسب برای اضافه کردن عناصر زیبایی و تفاوت به بنای شماست. با توجه به اینکه این روزها در هر نقطه از شهر را که ببینید، همه ساختمان‌ها یک شکل هستند، استفاده از آجرها با رنگ‌های طبیعی و زیبا، ظاهر و شخصیت متفاوتی به ساختمان شما می‌بخشد.

 

دوام آجر نما نسوز

متریال و موادی که در نمای یک ساختمان به کار می‌روند باید مقاومت بالایی داشته باشند، چرا که بنای ساختمان بدون هیچ پوششی در معرض باد، باران، نور شدید خورشید و… قرار می‌گیرد. استفاده از مواد خوب و مناسب باعث می‌شود که در طی سال‌ها ساختمان ظاهر زیبای خود را حفظ کند و امضای شما به عنوان سازنده بر آن باقی بماند. آجر نما از جنس خوب، یک متریال خوب و با دوام است که ماندگاری بالایی دارد. به همین دلیل هم توسط بسیاری از افراد به کار برده می‌شود.

این آجرها نه تنها در برابر باد و طوفان و نور خورشید مقاوم هستند، بلکه انواع نسوز آنها در برابر آتش‌سوزی هم مقاومت دارند. در باب مقاومت خوب این مواد و متریال، لازم به ذکر نیست حتی برخی افراد از این آجرها برای نمای شومینه استفاده می‌کنند که به صورت مدام در معرض آتش و دمای بالا است. آجرهای دکوراتیو و رنگی مرغوب در برابر رطوبت هم مقاومت دارند و خاصیت ضد شوره بودن آنها از عواملی است که موجب می‌شود برای بناهایی که در مناطق مرطوب هم قرار دارند مورد استفاده قرار گیرند.

 

قیمت آجر نما

به جز مقاومت بالا و زیبایی منحصر به فرد و بافت جذاب، یکی دیگر از عوامل جذابیت آجر نما نسوز برای سازندگان، مخصوصا انبوه سازان، قیمت آن است. تشخیص آجرهای نسوز از آجرهای معمولی کار ساده‌ای است. چرا که آجرهای نسوز ظاهر متفاوتی با آجرهای معمولی دارند. یعنی زبرتر هستند و روی آنها گرد و خاک وجود ندارد و در مقایسه با آجرها رنگی دارای دانه‌های رنگی کوچکی هم در بافت خود هستند.

در واقع آجر جز متریال‌های با قیمت اقتصادی است که استفاده از آن در نمای ساختمان به صورت اصولی هم به زیبایی آن می‌افزاید، هم هزینه‌های ساخت را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. اما همین آجرها هم انواع مختلفی دارند. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که آجری که انتخاب می‌کنید از نوع استاندارد است. قاعدتا انواع با کیفیت‌تر قیمت بیشتری هم دارند، اما در عوض در برابر فرسایش مقاوم‌تر هستند و شوره و سفیدک هم نمی‌زنند.

 

خرید آجر نما نسوز

در موارد قبلی، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت در انتخاب آجر را دوام و مقاومت بالا ذکر کردیم. اما باید دقت داشته باشید که هر آجری از این ویژگی برخوردار نیست. آجرهایی که استاندارهای لازم را داشته باشند، مقاومت بالاتری هم در برابر حرارت و رطوبت دارند و دیرتر فرسوده می‌شوند. اما خرید آجر مرغوب، و تشخیص آن از انواع بی‌کیفیت موجود در بازاری با این همه تنوع کار ساده‌ای نیست و برای هر کسی امکان‌پذیر نیست.

گروه بازرگانی رادین با سال‌ها سابقه در زمینه پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی، اینک آماده راهنمایی شماست. ما بهترین اجناس را با بهترین کیفیت ممکن برای شما فراهم می‌کنید. پس برای خرید اجناسی مرغوب با کیفیت بالا، از فروشگاه رادین و انواع آجرهای آن دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان، از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

26146451 – 021

22300750 – 021

  • شایانه کشوری
  • دی 25, 1400
  • 1171 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...