کاشی دیوار پذیرایی

اگر به دنبال انتخاب کاشی دیوار پذیرایی هستید تا آخر این متن همراه بازرگانی رادین باشید چرا که اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیار شما قرار می‌دهیم. اما قبل از هرچیز بهتر است بدانیم که کاشی چیست؟ کاشی قطعه سنگی مصنوعی می باشد که عرض و طول آن مساوی نیست و دارای ضخامت تا چند میلی متر می باشد، و بر روی یک سطح آن لعاب قرار می گیرد که کاملا صاف و صیقلی است. محصولاتی از خانواده ی سفال ها و سرامیک ها هستند که در حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و آب ریزگاه‌های عمومی و … بیشترین کاربرد را دارد. همچنین از کاشی برای کار های تزئیناتی در داخل و خارج ساختمان و نیز در محل های بهداشتی جهت عایق رطوبتی استفاده می گردد.

با کاشی‌ها بیشتر آشنا شوید

به لحاظ کلی کاشی به دو بخش سفالی و لعاب روی آن تقسیم بندی می گردد. قسمت سفالی بیس اصلی و اسکلت آن می باشد. لعاب قرار گرفته روی کاشی از جنس شیشه و اکسید های فلزی و مواد معدنی می باشد. بخش مهم تمایز کاشی ها نیز همین وجود یا عدم وجود لعاب بر روی آن ها است. دیگر ویژگی هایی مثل میزان نخلخل، نوع فرم دهی و فرایند پخت نیز از فاکتورهای تفاوت کاشی ها می باشند.

·       مراحل ساخت کاشی

کاشی‌ها از کاشی دیوار پذیرایی گرفته تا کاشی دیوار آشپزخانه و… همه روش و مراحل یکسانی در ساخت دارند. در مرحله اول مصالح تشکیل دهنده ی کاشی که شامل خاک رس، که 20 تا 25 درصد آن سلیس می باشد، آماده می گردند. بعد از آماده شدن خاک رس آن را الک و شستشو می دهند و سپس آسیاب کرده تا به گرد تبدیل گردد. کیفیت کاشی ، مقدار زیادی به این مرحله بستگی دارد. مرحله ی بعدی ساخت گل می باشد؛ که از مخلوط کردن گرد اولیه با آب بدست می آید. برای اختلاط بهتر مقداری سنگ چخماق آسیاب شده به آن اضافه می گردد. بعد از ساخت گل نوبت به قالب گیری می رسد که برای بهتر شدن روند مراحل در خلاء انجام می گیرد که این امر باعث افزایش دانسیته و مقاومت می گردد. پرس شدن بوسیله ی صفحات پرس انجام می گیرد. خشک کردن: برای جلوگیری از ترک خوردن قطعه در اثر خشک شدن سریع یک مرحله قبل از پخت، به آرامی خشک می گردد. برای قطعات با کیفیت تر از تونل هوای گرم استفاده می گردد.

·       مرحله نهایی ساخت کاشی دیوار پذیرایی

در این مرحله نوبت به پخت نهایی محصول می رسد که این پخت در دو مرحله انجام میگیرد. در مرحله ی اول ابتدا حرارت تا 100 درجه ی سانتی گراد بالا می رود تا آب محفوظ در قطعه خارج گردد. در مرحله ی بعدی تا 250 درجه بالا رفته و سپس به 450 الی 600 درجه می رشد. در 800 درجه مواد الی خاک رس از بین می رود و به مرحله ی شیشه ای شدن می رسد. لعاب: در بین دو مرحله ی پخت و قبل از به اتمام رسیدن پخت کامل ، کاشی از کوره خارج شده و بر روی آن لعاب قرار می گیرد و سپس ادامه ی مرحله ی پخت انجام می گیرد.

کاشی دیوار پذیرایی انتخابی زیبا و ماندگار برای پوشش دیوارهای پذیرایی در خانه

چرا کاشی دیواری انتخاب خوبی است؟

کاشی‌ها به دو دسته دیواری و کف تقسیم می‌شود. از آنجایی که دیواره های هر منزلی در بدو ورود در معرض دید می باشند، از این رو انتخاب کاشی جهت پوشاندن دیوار ها بدلیل طرح های زیبا و رنگ های مختلف بسیار پر طرفدار می باشد. حتی اگر در قسمتی از دیوار های پذیرایی نصب گردند ، زیبایی چشم گیری را برای محیط دارد.

 

نکاتی مهم برای انتخاب کاشی دیوار پذیرایی

تنوع بسیار زیادی برای کاشی های دیوار پذیرایی وجود دارد و برای انتخاب آنها عوامل متعددی از جمله : سلیقه ی مصرف کننده ، طرح کلی فضا و ابعاد محیط بستگی دارد. نکته ای که در انتخاب مدل کاشی برای دیوار پذیرایی و هال وجود دارد این است که نیاز و نوع مصرف آن به چه صورتی می باشد و برای این کار شما نیاز به اطلاعات کافی در مورد هر یک از محصولات دارید. با انتخاب محصولی نامناسب ممکن است باعث کوچکتر دیده شدن فضای خانه ی خود شوید، گروه تخصصی بازرگانی رادین همواره با دارا بودن متخصصین طراحی داخلی آماده ی ارائه مشاوره به خریداران گرامی می باشد. لازم به ذکر است که در این انتخاب باید چهار موضوع را مد نظر قرار دهید:

1.    رنگ:

استفاده از کاشی دیوار پذیرایی از بروزترین روش های تزیین و دکوراسیون منزل شما می باشد. با توجه به سایز ها و طرح های کاشی، در انواع متفاوتی می باشند که از لحاظ قیمتی نیز حائز اهمیت هستند. تنظیم رنگ های کاشی متناسب با محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای مثال طیف رنگ های سفید باعث شاد شدن فضا و بزرگتر دیده شدن آن یا رنگ آبی باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و و رنگ قرمز نیز به نوعی جسورانه می باشد.

2.    سایز:

از نظر ابعاد کاشی ها، اگر شما فضای کوچکتری دارید با انتخاب کاشی های با سایز بزرگتر و رنگ های در طیف روشن تر باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شوید. چندی پیش کمتر کسی از کاشی به عنوان پوشش دیواره های پذیرایی استفاده می کرد اما به لطف پیشرفت دستگاه های تولیدی و تولید محصولات با طرح هایی زیبا و دلنشین ، کاشی ها جایگزین مناسبی برای گچ و نقاشی شده اند. البته انتخاب و خرید سرامیک اسلب هم یکی دیگر از راهکارها برای زیبایی محیط پذیرایی و دیوارهای آن است.

3. طرح هندسی کاشی دیواری:

کاشی های موجود در بازار اغلب با طرح های هندسی لوزی، چند ضلعی و ذوزنقه تولید می گردند. نحوه ی قرار گیری این کاشی ها در کنار یکدیگر بسیار مهم است به نحوی که هیچ نقضی در نظم آن ها وجود نداشته باشد. با توجه به نحوه ی چیدمان و براق بودن لعاب این کاشی ها، می توانند همانند الماس انعکاس نور را در چندین زاویه ی مختلف داشته باشند.

4.    طرح کاشی دیواری:

در انتخاب طرح‌ها برای کاشی دیوار پذیرایی، انواع مختلفی از طرح برای شما وجود دارد که یکی از آنها سرامیک طرح چوب است. در مورد این طراحی به جرات می توان گفت که یکی از زیباترین ها و به طرز شگفت آوری مشابه به الوار های چوب است. در نگاه اول به این طرح به سختی متوجه کاشی بودن آن می شوید. طرح آن ها دارای تار و پود چوب بوده و لایه ی پوشاننده ی آن نقش چوب را به بیننده القا می نماید. این طرح زیبا را می توان در ورودی راه پله یا پشت دیوار تلویزیون بکار گرفت.

از دیگر طرح های جذاب کاشی دیواری می توان به کاشی دیواری طرح شیشه ای اشاره کرد که از طرح های زیبا و پر کاربرد می باشد، را نام برد. پس زمینه ی اصلی این طرح به رنگ سفید و خاکستری است و بر روی آن رده هایی نقش بسته است. بدلیل درخشندگی و لعاب با کیفیت به کاشی کریستالی معروف می باشند. ضخامت این کاشی ها بین 6 الی 8 میلی متر است که به خاطر همین ضخامت کم درخشندگی آن ها بسیار افزایش می یابد. از این کاشی ها در هر یک از دیوار های پذیرایی و حال می توان استفاده نمود.

 

قیمت کاشی دیوار پذیرایی

در مورد قیمت کاشی ها عوامل متعددی از جمله جنس ، اندازه ، میزان مرغوبیت لعاب و … تاثیر گذار می باشد. هر اندازه کیفیت مصالح بکار رفته در کاشی بالاتر باشد به همان اندازه قیمت آن افزایش می یابد. لازم بذکر است قیمت کاشی ها بصورت متر مربعی است و شما می توانید سرامیک دلخواه خود را با مناسب ترین قیمت از بازرگانی رادین تهیه فرمائید. برای دیدن انواع کاشی سرامیک دیوار و کف داخل ساختمان کلیک کنید.

  • شایانه کشوری
  • مهر 24, 1400
  • 1584 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...