نحوه تشخیص سرامیک پرسلان

نحوه تشخیص سرامیک پرسلان برای هر کسی که در زمینه ساختمان‌سازی فعالیت داشته باشد، کار سختی نیست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که سر رشته زیادی در این زمنیه ندارید، ممکن است انتخاب و تشخیص آن برای شما چالش‌برانگیز باشد. در نتیجه بازرگانی رادین این راهنما را برای شما آماده کرده است تا به کمک آن سرامیک پرسلان را بشناسید و انتخابی دقیق و آگاهانه در این زمینه داشته باشید. چرا که این سرامیک‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که آنها را از سایر انواع کاشی و سرامیک متمایز می‌کند.

از آنجا که این روزها برندهای زیادی با تنوع بالا انواع سرامیک را تولید می‌کنند، برای یک انتخاب مناسب و کاربردی، باید شرایط مختلف را در نظر گرفت. در این راهنما به جز معرفی سرامیک پرسلان، به معرفی مزایا و معایب و کاربردهای آن نیز می‌پردازیم.

 

نحوه تشخیص سرامیک پرسلان

کاشی و سرامیک هزاران سال است که تولید می‌شوند و برای کفپوش و همچنین پوشش دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرامیک پرسلان تا حدی شبیه به سایر کاشی و سرامیک‌ها است. در واقع می‌توان گفت که همه انواع سرامیک از خاک رس تشکیل می‌شوند و به اشکال و ضخامت‌های مختلف قالب گیری می‌شوند، لعاب می‌شوند و سپس در کوره حرارت می‌بینند. با این حال، شباهت پرسلان همینجا با انواع دیگر سرامیک تمام می‌شود.

خاک رس مورد استفاده برای سرامیک پرسلان تصفیه شده‌تر و بسیار متراکم‌تر است. همچنین در دمای بالاتر و تحت فشار بیشتر شکل می‌گیرد، در نتیجه، کاشی محکم‌تر، مستحکم‌تر، بادوام‌تر و مقاوم‌تر از کاشی‌های سرامیکی معمولی است. سرامیک پرسلان یکی از پرطرفدارترین محصولات این روزها در صنعت ساختمان‌سازی است و دارای مزایای زیادی است که آن را برای صاحبان خانه و حتی برای استفاده تجاری مطلوب می‌کند. این نوع از سرامیک‌ها بافت یکنواخت و منسجمی دارند، ظاهر آنها براق و چشم‌گیر است و معمولا وزن آنها در برابر کاشی‌های سرامیکی بیشتر است.

 

تفاوت سرامیک معمولی و سرامیک پرسلان

تفاوت اصلی سرامیک پرسلان و سایر سرامیک‌ها در میزان جذب آب آن است. در واقع جذب آب سرامیک پرسلان کمتر از 0.5 درصد است در حالی که سایر کاشی‌های سرامیکی و سرامیک‌های غیر پرسلان آب بیشتری جذب می‌کنند. این نکته به دلیل روش ساخت پرسلان است که در نحوه تشخیص سرامیک پرسلان درباره آن صحبت کردیم. خاک رس متراکم‌تر و تخلخل کمتر است که هم ظاهری زیبا و صاف به آن می‌بخشد و هم از جذب آب جلوگیری می‌کند.

 

انواع سرامیک پرسلان

همه انواع سرامیک پرسلان ویژگی‌های یکسانی ندارند و همین امر دقت در انتخاب را مهم می‌کند. این نوع از سرامیک‌ها در انواع مختلف موجود هستند که سه مورد از رایج‌ترین آنها شامل کاشی دیوار و کاشی کف است.

·       کاشی دیوار و کاشی کف

از سرامیک پرسلان دیواری برای کف حمام، دیوارهای حمام یا حتی برای یک دیوار جذاب در اتاق نشیمن استفاده می‌شود. کاشی‌های دیواری دارای طرح‌های بسیار متنوعی هستند که امکان طراحی بی پایان است. سرامیک‌ها می‌توانند طرح چوب یا سنگ را داشته باشند.

کاشی کف پرسلان به دلیل قابلیت ضد آب آن محبوب است، همچنین ضد عفونی کردن آن نیز راحت‌تر است. این یک نوع کفپوش بسیار بادوام است در نتیجه برای راهروها و کف مشاعات ساختمان هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. جدا از دوام، سرامیک پرسلان از نظر طراحی متنوع است و انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

·       نحوه تشخیص سرامیک پرسلان لعاب دار و پرسلان پولیش

در این دسته‌بندی، سرامیک پرسلان لعاب دار در واقع آن نوعی است که سرامیک پس از چاپ طرح روی آن یا حتی بدون طرح، دوباره وارد کوره می‌شود تا لعاب به آن بچسبد. در نوع پرسلان پولیش سرامیک‌ها توسط دستگاه‌ها پرداخت داده و پولیش می‌شوند. در نتیجه انواع پولیش معمولا طرح‌های ساده‌تر و مینیمال‌تری در مقایسه با لعاب دار دارند.

 

مزایای استفاده از سرامیک پرسلان

  1. این سرامیک‌ها از دوام بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که بسیار سخت و متراکم است، در برابر سایش، خراشیدگی، بریدگی و ترک خوردن مقاومت می‌کند. این ویژگی باعث می‌وشد که آن را برای خانه‌هایی با حیوانات خانگی و کودکان نیز مناسب کند.
  2. همانطور که در نحوه تشخیص سرامیک پرسلان شما می‌توانید از این پوشش برای محل‌های پر تردد استفاده کنید. مقاومت بالای سرامیک پرسلان آن را به یک انتخاب محبوب برای استفاده تجاری در هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و … تبدیل می‌کند.
  3. با توجه به دوام و ماندگاری بالا، با یک بار هزینه، می‌توانید مطمئن باشید که تا سال‌ها سالم و زیبا باقی خواهد ماند و در دراز مدت از هزینه‌های مجدد جلوگیری می‌کند.
  4. یکی از مواردی که سرامیک پرسلان را از سایر مواد کفپوش متمایز می‌کند، مقاومت آن در برابر آب است. در واقع، کاملاً ضد آب است. این باعث می‌شود که برای مناطقی که مستعد خیس شدن هستند، مانند حمام و کاشی آشپزخانه، یک کفپوش تمام عیار باشد.
  5. از آنجایی که این سرامیک ضد آب است، لک کمتری به خود می‌گیرد. این امر تمیز کردن آن را با حداقل محصولات پاک کننده امکان‌پذیر می‌کند.
  6. سرامیک پرسلان حاوی میکروب، کپک یا قارچ نخواهد بود و ضد عفونی کردن آن هم آسان است.

کجا از سرامیک پرسلان استفاده کنیم؟

این سرامیک‌ها دارای سطحی صاف و بدون منافذ هستند که برای جلوگیری از جذب رطوبت ایده‌آل است. این کیفیت ضد جاذب و ضد آب، سرامیک پرسلان را برای استفاده در حمام و راهروها ایده‌آل می‌کند. هر جایی که بخار، آب، باران و… ممکن است به کف یا دیوارها آسیب بزند، پرسلان کاربرد دارد. به همین دلیل این نوع از سرامیک می‌تواند انتخاب خوبی برای مشاعات ساختمان مانند کاشی سرامیک راه پله هم باشد.

همچنین این سرامیک‌ها به راحتی تمیز می‌شوند که آن را به یک انتخاب عالی برای آشپزخانه تبدیل می‌کند زیرا پاک کردن آن آسان است و به راحتی ضد عفونی می‌شود.

 

خرید سرامیک پرسلان

با توجه به توضیحاتی که در این متن و نحوه تشخیص سرامیک پرسلان دادیم، چه قصد استفاده از این نوع پوشش برای کفپوش را داشته باشید و چه بخواهید از آن برای کاشی سرامیک آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است بدانید که انواع بسیار متنوعی از این نوع سرامیک از برندهای مختلف و با طرح‌های متنوع و کلاس‌های قیمتی خاص وجود دارند.

با در نظر گرفتن نکات و فاکتورهای مد نظر خود و کاربردی که برای این سرامیک‌ها می‌خواهید، با بازرگانی رادین تماس بگیرید تا بهترین مشاوره رایگان را در این باره دریافت کرده و یک محصول مناسب را انتخاب کنید.

26146451- 021

22300750 – 021

 

  • شایانه کشوری
  • اسفند 28, 1400
  • 1247 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...