شیر ظرفشویی هوشمند

صنعت شیر های ساختمانی به سرعت در حال پیشرفت است و شیر ظرفشویی هوشمند یکی از پرطرفدارترین‌ها در این بازار است. بعد از شیرآلات توکار که  به علت زیبایی و صرفه جویی در آب طرفداران زیادی پیدا کردند، این سری نوبت به شیرآلات هوشمند رسیده است. یکی از علت های اصلی تولید این شیر آلات، صرفه جویی در مصرف آب بوده است. زیرا معمولا پیش می آید که یک شیر آب مدت زیادی باز بماند و یا به علت خراب شدن یک واشر ساده، ساعت ها آب هدر برود. با توجه به اینکه مصرف آب در ایران سه برابر متوسط جهانی است این شیر آلات می توانند کمک بسزایی بکنند.

شیر ظرفشویی هوشمند چیست؟

به طور کلی به شیرآلاتی که برای باز و بسته کردن آن اهرم و پیچی وجود ندارد، که بتوان با آن جریان آب را کنترل کرد را شیرآلات هوشمند می گویند. این محصولات با استفاده از سنسورها و نور لیزر کار می کنند و به دو نوع چشمی و لمسی تقسیم بندی می گردند.

اساس کار شیرآلات هوشمند چشمی، سنسورهای مادون قرمز می باشد. به حالت که قطعه ی کوچک فرستنده و گیرنده ی اشعه ی مادون قرمز روی شیر آب تعبیه شده در با نزدیک شدن جسمی به آن جریان آب را وصل و در صورت دور شدن همان جسم جریان را قطع می کند. از مزایای کار بردی این شیرآلات می توان به قابل تنظیم بودن حساسیت گیرنده مادون قرمز آن اشاره نمود بدین صورت که با کاهش حساسیت جسم باید برای فعال شدن چشمی ، در فاصله ی نزدیک تری از آن قرار بگیرد.

شیرآلات هوشمند می توانند از طریق باتری های 6 یا 12 ولت و یا آداپتور تغذیه شوند.

نوع دیگر شیرآلات هوشمند ، شیرآلات لمسی است. و یکی از انواع آنها برای استفاده در آشپزخانه است. این شیرآلات به شدت مورد استقبال خانم ها جهت استفاده در آشپزخانه قرار گرفته اند. علت این موضوع راحتی کار با آنها می باشد به این صورت که تنها با لمس کردن این شیرها می توانید جریان آب را قطع یا وصل نمایید. از مزایای دیگر شیرآلات هوشمند لمسی می توان به وجود اهرم در کنار قابلیت لمس آن اشاره نمود تا در صورت هرگونه خرابی احتمالی امکان استفاده از شیر همواره وجود داشته باشد.

 

با ویژگی های شیرآلات هوشمند آشنا شوید

  • قابلیت تنظیم جریان آب: این قابلیت با پیچ هایی که روی شیر قرار گرفته به راحتی قابل تنظیم است.
  • قابلیت تنظیم فشار آب: از آن جایی که شیرها تحت تاثیر فشار آب می باشند ، برای پاسخگویی در طبقات بالاتر که فشار آب کمتر می باشد ، فشار آب باید قابلیت تنظیم داشته باشد. از این رو می توان با پیچی که روی شیر ظرفشویی هوشمند تعبیه شده فشار آب را نیز کنترل نمود.
  • میزان مصرف انرژی برق: میزان مصرف برق این شیر ها به حدی پایین می باشد که می توانند حتی با یک باتری قلمی حداقل تا دوسال کار کنند
  • بهبود وضعیت بهداشت: به کمک این شیر ها و لمس نکردن آن ها ، می توان از بیماری هایی از جمله کرونا و بیماری پوستی جلوگیری کرد.
  • صرفه جویی: با استفاده از این شیرآلات مصرف آب را میتوانید تا 70 درصد کمتر کنید.
  • هزینه های جانبی کم: با توجه به طراحی این نوع شیر ها و نحوه ی قطع وصل آب در آن ها ، خرابی بسیار کمتری دارند. همچنین نصب این شیرآلات بسیار آسان است.
  • تنوع محصول: بیشتر شرکت های بزرگ این نوع شیرآلات را تولید می کنند بنابراین محصولات متنوعی وجود دارد.
  • هوشمند بودن واقعی: اگر به مدت سه روز از این شیرآلات استفاده نشود، شیرآب به طور خودکار آب را باز می کند تا آبی که داخل لوله ها مانده را جاری کند و آب همواره تازه به مصرف کننده برسد. همچنین برای این شیرها حتی می توان زمان بندی تعریف کرد که اگر احیاناً چیزی در روشویی افتاد و در گیرنده و فرستنده ی اشعه ی مادون اختلال ایجاد کرد، آب به طور مداوم باز نماد.

 

روش نصب شیر آب هوشمند

یکی از موارد مهم، توجه به نحوه ی نصب شیر ظرفشویی هوشمند است. همان طور که اشاره شد این دسته از شیر های آب برای کار کردن نیاز به برق دارند، به همین دلیل برای نصب آن ها از افراد متخصص کمک بگیرید تا تمامی نکات ایمنی لازم رعایت شود. شیر های هوشمند انواع مختلفی دارند که هر کدام طریقه ی نصبشان متفاوت از دیگری می باشد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم تا کار نصب شیر آب هوشمند را به افراد خبره واگذار نمایید. طراحی شیر آب هوشمند به گونه ای می باشد که در صورت بروز مشکل در سیستم آن، ابتدا برق شیرهای اتوماتیک قطع خواهد شد تا ایمنی افراد حفظ شود.

 

خرید شیرآلات چشمی و هوشمند

در این مقاله به تعدادی از مزایا و کاربردهای شیر هوشمند اشاره کردیم از این رو در حال حاضر بسیاری از افراد شیر هوشمند را برای نصب در منازل، رستوران ها، مدارس، هتل ها، کارخانجات و بسیاری مراکز عمومی دیگر به کار گرفته و تهیه می کنند، که این امر موجب شده است امروزه سایت ها و فروشگاه های مجازی زیادی اقدام به عرضه زیباترین و بهترین انواع این محصول نمایند تا مشتری بتواند به راحتی هر نوع شیر هوشمند را که بخواهد با قیمت بسیار مناسبی تهیه کند و در اختیار داشته باشد. اما در خرید این محصول قبل از هر چیز مراجعه به مراکز معتبر فروش الزامی است تا بتوانید محصولی بادوام و کیفیت عالی را تهیه نمایید. از طرفی دیگر خرید از فروشگاهی را که به شما ضمانت اصالت و کیفیت کالا را می دهد، فراموش نکنید. همچنین سعی کنید با خرید خود قیمت مقرون به صرفه ای را بپردازید؛ بنابراین مراجعه به فروشگاه های مجازی معتبر که محصولات خود را به طور مستقیم از تولیدکننده به مشتریان عرضه می کند نیز الزامی است.

 

بازرگانی رادین به شما این امکان را می‌دهد تا با صرفه جویی در وقت ، محصولی با کیفیت را با مناسب ترین قیمت تهیه فرمائید. برای دیدن انواع محصولات در دسته شیرآلات آشپزخانه به فروشگاه رادین مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :

شیر ظرفشویی تصفیه دار

  • شایانه کشوری
  • آبان 23, 1400
  • 1301 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...