شیر آب اتوماتیک

امروزه شیر آب اتوماتیک بدلیل سطح بالاتر بهداشتی در مقایسه با سایر شیرآلات و همچنین سهولت در استفاده، بسیار پرطرفدار است. منابع طبیعی زمین مخصوصا در کشور ایران همچون آب آشامیدنی محدود است و باید با استفاده از روش هایی در مصرف آن صرفه جویی کنیم. یکی از این روش ها استفاده از شیرهای چشمی است. در ادامه بازرگانی رادین با معرفی و بررسی این شیر ها همراه شماست.

 

تعریف شیر آب اتوماتیک چیست؟

شیر آبی که بدون تماس افراد با آن جریان آب را قطع و وصل نماید و بتواند بدون فشار مکانیکی جریان آب را کنترل کند، شیر اتوماتیک نامیده می شود. شیرهای اتوماتیک بیشتر در منازل و فضاهای عمومی و بدلیل صرفه جویی در مصرف آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.  این شیرهای آب توسط شرکت های داخلی و خارجی زیادی تولید می‌شوند از همین رو افراد در هنگام خرید ، باید به خصوصیات این محصول توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین نوع شیر اتوماتیک را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نماید.

شیر آب‌ اتوماتیک دارای 6  بخش اصلی است:

  • دهانه : دهانه شیر‌ اتوماتیک مثل دیگر مدل‌های شیرهای موجود در بازار است. این دهانه بایستی به اندازه ای بزرگ و بلند باشد که بتوان سنسور را درون آن جایگذاری کرد.
  • سنسور: این وسیله به شما این امکان را می‌دهد که بدون تماس فیزیکی با شیر از آن استفاده کنید.
  • منبع تغذیه: شیر های اتوماتیک معمولا دارای منبع تغذیه از نوع باتری یا آداپتور هستند.
  • بدنه: بخش اصلی شیر اتوماتیک بدنه آن می باشد. جنس آن معمولا از آلیاژ برنج و درصد بسیار کمی سرب می باشد. برای محافظت بیشتر برخی از شیرها پوشش هایی روی بدنه قرار می دهند.
  • کارتریج: کارتریج عمل مخلوط آب سرد و گرم را انجام می‌دهد.
  • شیر فلکه الکتریکی: این شیر در واقع عمل باز و بسته کردن را با دریافت سیگنال سنسور انجام می‌دهد.

 

چند نوع شیر اتوماتیک داریم؟

شیر آب اتوماتیک دارای انواع مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از: شیرهای چشمی، شیرهای برقی و شیرهای لمسی. در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

1.    شیر اتوماتیک چشمی

از انواع شیر اتوماتیک، می توان شیر چشمی را نام برد که به صورت کاملا خودکار کنترل جریان آب را انجام می دهد. اساس کار این نوع شیر اتوماتیک، به ارسال و دریافت نور مادون قرمز می باشد. هنگامی فرد که دست خود را در محور دید این چشمی قرار می دهد، شیر اتوماتیک چشمی به صورت خودکار جریان آب را وصل می کند و سپس با دور کردن دست ها به صورت خودکار شیر آب بسته می شود. این شیر ها همانطور که در بالا نیز اشاره شده بود می توانند توسط باتری یا آداپتور متصل به برق تغذیه گردند.

2.    شیر اتوماتیک برقی

شیر برقی یکی دیگر از انواع شیر آب اتوماتیک است. این نوع شیر از جریان برق برای قطع یا وصل کردن آب استفاده می‌کند. شیر برقی برای کنترل جریان آب به صورت خودکار و با استفاده از جریان الکتریسیته کار می کند. از آنجایی که شیر آب برقی برای کنترل جریان، دائما به برق نیاز دارد، معمولا مصارف خانگی کمتری دارد و بیشتر برای باز و بسته کردن سیلندرها در سیستم های قدرت بادی و سیستم های هیدرولیک، برای کنترل یک شیر صنعتی بزرگ، در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین تهویه مطبوع کاربرد دارد.

3.    شیر آب لمسی

با عرضه شیرآلات لمسی به عرصه شیرآلات می‌توان گفت تحولی بزرگی در ساخت و طراحی انواع شیرآلات اتوماتیک پدیدار شده است. این نوع شیر علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری زیادی دارد استفاده راحت و آسان از آن نیز موجب شده خرید و فروش آن بسیار رونق بگیرد. شیر اتوماتیک لمسی به نحوی است که درکنار مزایای شیرهای اهرمی ، مجهز به یک سیستم لمسی است که کاربر می تواند با لمس هر نقطه از شیر، جریان آب را کنترل کند. جنس مواد استفاده شده در تولید این شیر بسیار با کیفیت هستند. همچنین منبع تغذیه آن باطری قلمی است که با این وجود می توان در هنگام قطع شدن برق نیز از این نوع شیر استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از شیر اتوماتیک

درست است که قیمت شیر آب اتوماتیک در مقایسه با سایر شیرها بیشتر است، اما مزایایی دارد که افراد را به استفاده از این نوع شیرها هم برای مراکز عمومی و هم مصارف خانگی ترغیب می‌کند. بازرگانی رادین در ادامه به توضیح و تفسیر این مزایا می‌پردازد.

  • مهم‌ترین مزیت این شیرها صرفه جویی 70 درصدی آب و همچنین سادگی نصب و بهبود فشار است.
  • شیرهای آب یکی از عوامل مهم در انتقال میکروب ها و ویروس ها هستند که می‌توانند ناقل بیماری باشند. اما شیر آب چشمی به دلیل عدم برخورد دست با سطوح آن، می تواند مانع از انتقال بیماری مخصوصا در زمان همه گیری ویروس کرونا از فردی به افراد دیگر شود.
  • به دلیل اینکه استفاده از این شیرها راحت است، در بخش های مهمی از قبیل کلینیک های دندانپزشکی، اتاق عمل، بیمارستان ها، مطب ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • شیر آب اتوماتیک در مکان های عمومی از قبیل، هتل ها، رستوران ها، سازمان های مختلف دولتی و … به دلیل کنترل مصرف آب و صرفه جویی بسیار کارآمد می باشد.
  • سیستم تخلیه این شیرها به گونه‌ای طراحی شده اند که در صورتی که از این شیر به مدت 3 روز یا بیشتر استفاده نشود، آب باقی مانده در لوله تخلیه می‌شود و آب تازه جایگزین آن می‌گردد.
  • در این این محصول سیستم هشدار در صورت کاهش ولتاژ باتری تعبیه شده است.
  • در ورودی جریان آب فیلتر تصفیه وجود دارد.
  • قابلیت تنظیم دمای آب وجود دارد
  • این شیرها در بازرگانی رادین با ضمانتنامه های معتبر به فروش می‌رسند.

 

نحوه خرید شیر آب چشمی و قیمت آن

به منظور تهیه و خرید شیر آب اتوماتیک ، شما می توانید به بازرگانی رادین مراجعه نمایید تا علاوه بر صرفه جویی در وقت پس از انتخاب طرح و مدل مورد نظر خود، ثبت مشخصات و پرداخت هزینه، محصول خریداری شده خود را در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل دریافت نمایید. توجه داشته باشید قیمت های شیرهای آب اتوماتیک متناسب با مدل  آن ها و نوع روکش و دیگر فاکتور ها متغیر می باشد. اما این روزها با توجه به مشکلاتی نظیر کمبود آب و وجود بیماری های ویروسی خطرناک، در ایران و سایر کشورها، استفاده از شیر آب چشمی بسیار توصیه می شود. برای دیدن این محصولات، از بخش شیرآلات چشمی اتوماتیک در فروشگاه رادین دیدن کنید.

  • شایانه کشوری
  • آبان 8, 1400
  • 1413 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...