سرامیک پرسلان برای نما

در این متن بازرگانی رادین به معرفی سرامیک پرسلان برای نما می‌پردازد و اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد. در گذشته بیشتر نماها با استفاده از مصالح و ملات ساخته می شدند که به علت وزن بالای خود بار اضافی بر ساختمان وارد و مقاومت آن را در برابر زلزله کمتر می کردند. با توجه به این موضوع امروزه انواع نماهای خشک بر روی کار آمدند تا با ویژگی های منحصر به فرد خود باعث تحول نماسازی در ساختمان ها گردند.

سرامیک پرسلان نمونه ای عالی برای این کار است که توسط طراحان و معماران معرفی و تایید گردیده و با سرعت بالایی توانست جایگاه خود را در میان نماهای خشک پیدا کند. این محصول با ایمنی بالا، قیمت بسیار مناسب، نفوذ ناپذیری، استحکام و مقاومت بالا توانسته نظر مجریان این صنعت را به خود جلب کرده و در اکثر ساختمان های تجاری ، اداری ، ایستگاه ها و …. یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای نما باشد.

سرامیک پرسلان چیست؟

پرسلان محصولی است که از مواد طبیعی و در شرایط تحت فشار و درجه حرارت بالا شکل گرفته. این محصول بعد از پخت سفید و متراکم می باشد و جاگزین بسیار مناسب و ارزنده ای برای استفاده در نماها، کف و دیواره های ساختمان می باشد. در حال حاضر جدیدترین روش تولید در صنعت سرامیک ، پرسلان می باشد.

سرامیک پرسلان برای نما مناسب است، به علت اینکه از مواد کانی غیر فلزی ساخته شده است علاوه بر زیبایی ، استحکام را نیز می تواند به ارمغان بیاورد. این محصولات به کمک دستگا های پیشرفته به حالت های مجوف (سوراخ دار) و پر ( فول بادی) تولید می گردند. بدلیل عدم جذب آب و نفوذ ناپذیر بودن آن ها به راحتی می توان در ارتفاع های مختلفی نصب گردند.

ویژگی های منحصر بفرد سرامیک پرسلان

▪ عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید (در سنگ طبیعی این ویژگی وجود ندارد)

▪ امکان تولید در انواع سایز ها ، طرح ها و رنگ های متنوع

▪ امکان نصب به صورت خشک و در هر ارتفاعی از زمین (قابلیت نصب قطعات بر روی خود را نیز دارد)

▪ مقاومت در برابر آتش سوزی ( در برابر حرارت ساختار خود را از دست نمی دهد)

▪ انعطاف پذیری بالا ( 2 تا 3 برابر سنگ های طبیعی)

▪ جذب آب کمتر از 1 در ضد که باعث مقاومت در برابر یخ زدگی می گردد. ( در مقایسه با سنگ های طبیعی نفوذ ناپذیر شمرده می گردد)

▪ مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و لک زدگی

▪ مقاومت در برابر سایش بالا ( باعث بالا رفتن طول عمر و حفظ درخشندگی به مرور زمان می گردد)

▪ سختی و استحکام پوسته ی بالا ( باعث عدم ایجاد خط و خش می شود)

▪ طریقه ی نصب آسان

▪ ضایعات کم و عدم پرت شدن مصالح

▪ قابلیت تعمیر و تعویض آسان

سرامیک پرسلان

روش اجرا و نصب نمای سرامیک پرسلان برای نما

به صورت کلی و بدون در نظر گرفتن نوع مصالح بکار رفته ، سرامیک پرسلان به دو روش نمایان و غیر نمایان در نمای ساختمان نصب می گردند.

1. روش نصب نمایان سرامیک پرسلان برای نما:

این روش بوسیله ی کلیپس فولادی ضد زنگ و ریل های آلمینیومی انجام می گیرد. اگر چه با استفاده از روش الکترر استاتیکی رنگ روی قطعات کاملا مشابه خود سرامیک ها می باشد ولی بدلیل نمایان بودن آن بر روی نما اسم آن روش نمایان می باشد.

2. روش غیر نمایان نصب سرامیک پرسلان:

همانطور که از اسم این روش پیداست به دلیل معلوم نبودن اتصالات و انکر ها در نصب سرامیک پرسلان نام آن غیر نمایان می باشد. خود نیز به دو روش متفاوت تقسیم می گردند:

سبستم کیل (keil) : در این روش اتصالات مکانیکی که در اصطلاح انکر نامیده می شوند بدون نیاز به هیچگونه چسبی سرامیک ها را در جای خود نگه می دارند.

سیستم شیاری : در این روش شیار هایی در پشت سرامیک در جهت های عمود بر هم ایجاد می گردد که باعث محکم شدن بر چستگی های کلمب در داخل این شیار ها شده و در نهایت با پیچ کردن سرامیک ها به وسیله ی کلمب به بیس اصلی کار تمام می شود.

لازم به ذکر است در بعضی از موارد در صورت خشک کار نکردن نما می توان از اسکوب جهت محکم نگه داشتن سرامیک ها به نما استفاده نمود.

خرید سرامیک پرسلان برای نما

مقایسه سنگ با سرامیک پرسلان

سنگ های طبیعی در داخل زمین تحت دمای بالا و طی چند مرحله دگرگیسی ساخته می شوند. استخراج این سنگ ها باعث می شود پایداری خود را از دست بدهند و به همین دلیل سنگ های طبیعی دارای ضعف های بسیاری هستند از جمله: واکنش سریع به انواع اسیدها و بازها و سایر مواد شیمیایی که به علت دانسیته یا همان تراکم آنها است این موضوع منجر به وجود تخلخل سطحی و باز بسیار زیاد می‌شود و پیوند ناقص و اکتیو می‌سازد. به همین دلیل است که دارای معایبی هستند که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • واکنش نشان دادن به اسیدها، بازها و مواد شیمیایی
  • استحکام مکانیکی و خمشی پایین به علت از دست دادن پایداری در اثر استخراج
  • صرف زمان بیشتر هنگام نصب
  • سنگین بودن سنگ و احتمال سقوط در ارتفاعات بالا
  • سنگین شدن ساختمان در ارتفاعات بالا
  • هزینه بالا در اجرای نمای سنگی

اما در مورد سرامیک پرسلان برای نما به علت اینکه مواد اولیه بصورت متناسب و یکنواخت با یکدیگر مخلوط شده ؛ باعث ایجاد کیفیتی بالاتر می شود. در ترکیب موادی به اسم گرانولی تولید می گردد که به علت شکل خاص آنها و رطوبت موجودشان در هنگام پرس در یکدیگر قفل شده و باعث بالاتر رفتن دانسیته و جرم محصول میگردد. همین پرس شدن مواد گرانولی باعث افزایش اتحکام و مقاومت اسلب ها می گردد. در ادامه با استفاده از سیکل ها پخت در درجه حرارت 1200 سلسیوس ، باعث پایداری همه ی مواد در کنار یکدیگر می گردد. در مرحله آخر بر روی لعاب ها پولیش های با استفاده از مواد مخصوص زده می شود که باعث بالاتر رفتن کیفیت رنگ و افزایش درخشندگی محصول تا 600 لوکس می گردد..

قبلا به آجر نما ساختمان و مزایای آن نیز در وبلاگ بازرگانی رادین پرداخته‌ایم

ترکیب نمای سرامیک پرسلانی با دیگر نماهای مدرن:

نمای سرامیک پرسلان به راحتی قابل اجرا در کنار نماهای دیگر از جمله : نمای کامپوزیت ، نمای ترموود ، کرتین وال ، فریم لس و نمای شیشه ای می باشد که از لحاظ بصری نیز زیبایی فراوانی را در بر دارد.

در آخر میتوان به جرات گفت که استفاده از نمای سرامیک پرسلان می تواند جاگزین روش های قدیمی همانند سنگ . سیمان و .. باشد. از جمله دلایل این انتخاب این است که هم از لحاظ سرعت و هم کیفیت و در نهایت قیمت تمام شده بسیار مقرون بصرفه می باشد.

شما می‌توانید انواع کاشی سرامیک نما را بازرگانی رادین ببینید و از وجوه مختلف مقایسه کرده و بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

  • مدیر سئو و محتوا
  • مهر 22, 1400
  • 1539 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...