آجر نما ساختمان

آجر نما ساختمان و آجر نما نسوز در ساخت بناهای مختلف همواره از زمان های قدیم مورد استفاده زیادی بوده است. استفاده از آجر رنگی در نمای ساختمان حس اصالت و ایرانی بودن طرح را به بیننده منتقل می کند علاوه بر این چهره و فضای شهر را نیز متفاوت و زیباتر می کند. استفاده از آجر نما علاوه بر زیبایی باعث ایجاد حس امنیت بیشتری در بیننده می شود و از این رو استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و مطابق با شرایط محیط از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باید در همه ی شرایط استحکام و شکل ظاهری خود را حفظ کند.

نکاتی درباره استفاده از آجر نما نسوز

از مسائل دیگری که در نمای ساختمان اهمیت بالایی دارد ، نحوه اجرای آجر رنگی در نما می باشد. هر اندازه که کیفیت اجرا و ذوق و هنر بکار رفته در آن بیشتر باشد، باعث ایجاد نمایی با کیفیت و زیبا میشود که خود نیز در برابر عوامل محیطی و بار های جانبی محتمل وارد به ساختمان از جمله باد یا زلزله و عوامل محیطی دیگر بسیار مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و دوام و عمر نما را بسیار بیشتر می کند.

در ایران باستان نیز استفاده از مصالحی از جمله آجر بسیار فراوان بوده است. بقایای کوره های سفال پزی در شوش، نشان دهنده این موضوع و قدمت آن دارد. کاربرد آجر در صنعت ساخت و ساز، از آسیای غربی آغاز، و به سوی غرب مصر، روم، شرق هندوستان و چین گسترش یافت؛ همچنین در قرن چهارم استفاده از آجر در اروپا نیز رواج پیدا کرد .پس از مدتی استفاده از آجر در کشورهای اروپایی از رونق افتاد، اما در قرن 12 رواج مجدد یافته، و ابتدا از ایتالیا شروع شد.

استفاده از آجر در فضای داخلی باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین می شود که با رنگ های متنوع آجر های امروزی می تواند زیبایی بصری زیادی را به بوجود بیاورد.

آجر نما نسوز

مزایای طراحی و اجرای نما با آجر رنگی

  • ساخت ساختمان های خاص و منحصر بفرد در نمای شهری
  • عایق حرارتی عالی و موثر در حفظ انرژی داخل
  • عایق صوتی خوب در برابر آلودگی صوتی محیط اطراف
  • استحکام و دوام بالا در برابر شرایط محیطی
  • ضد شوره و آلونک
  • جذب آب پایین
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • عدم تغییر رنگ و کیفیت در برابر اشعه ی خورشید
  • استحکام بالا در برابر ترک و پوسیدگی

موارد استفاده از آجر نما

با توجه به رنگ های متنوع آجر، می توان از آن ها در هر یک از فضاهای داخلی مانند: سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن و فضاهای دیگر استفاده نمود. بعلت ساختار آجر و حسی که به انسان منتقل می کند و قدمت آن باعث ایجاد حس نوستالژیک و آرامش‌بخش می شود.

علاوه بر زیبایی و کیفیت آجر رنگی، قیمت آن نیز بسیار مقرون بصرفه بوده و با توجه به داشتن لایه ای پلیمری از هرگونه قارچ یا خوردگی جلوگیری می شود و تا مدت های زیاد می توانید از رنگ های متنوع آن لذت ببرید. این نوع از آجر ها حتی نسبت به سایر مصالح مشابه خود دارای وزن کمتری می باشند. با توجه به مقاومت در برابر آفتاب، حرارت، سرما و…. بسیار مناسب جهت استفاده در نمای ساختمان می باشند.
مواد اولیه بکار رفته در این نوع آجر ها به نوعی می باشد که حتی وقتی با مصالحی که درصد انبساط و انقباض متفاوتی با آجر دارد ، در تماس مستقیم باشد هم دچار هیچگونه ترکی نمی شود.

آشنایی با انواع آجر رنگی

آجر یک نوع خشت است که بعد از پخت از آن برای ساخت ساختمان و امروزه ایجاد نما و فضایی زیبا و آرامش بخش استفاده می گردد. از قدیمی ترین مصالحی که از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است. آجرهای طرح قدیم امروزی کاربرد بسیار زیادی در ساختمان سازی دارند و انواع گوناگونی دارند.

از مدل های مختلف این محصول می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

·         آجرهای فشاری:

این نوع آجر از قدیمی تری ننوع آجر ها می باشد که بوسیله فشرده شدن خشت و سپس پخت آن تولید می شود . سایز این نوع آجر نیز نسبت به سایر بیشتر می باشد.

·         آجرهای نسوز:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های تولید پیشرفته می توان آن را در رنگ های متنوع تولید کرد. با توجه به طرح های متنوع و قدیمی آجر رنگی آن می توان از آن در هر یک از فضاهای ساختمان استفاده کرد. علاوه بر ویژگی های ذکر شده عایق حرارتی بسیار عالی می باشند. آجرهای نسوز از جنس های مختلفی تشکیل شده اند که از مهمترین آنها می توان به فلز آلومینیوم اشاره کرد.

خرید آجر نما

قیمت آجر رنگی

  • با توجه به محل استفاده آجر قیمت آن تفاوت دارد.
  • آجر ها در بسته بندی های مختلفی قرار میگیرند که شامل کارتن یا پلاستیک و .. می شود و در قیمت نهایی تاثیر گذار است.
  • از دیگر عوامل موثر می توان به نوع خاک و نحوه ی اختلاط آن اشاره نمود . هر آنچه خاکی بهتر ترکیب شود و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد به مراتب قیمت آن نیز بیشتر می شود.
  • مدت زمان پخت آجر با توجه به بالا رفتن مصرف گاز اجاق نیز در قیمت موثر است
  • و علاوه بر موضوعات بالا عواملی از جمله رنگ، ابعاد و نسوز بودن یا نبودن، روش اجرا، هزینه اجرا و مصالح مورد نیاز از عوامل تعیین کننده قیمت آجر نما هستند.

 نکات پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم که به بررسی انواع مختلف آجر نما ساختمان، ویژگی های منحصر بفرد انواع آجر نما و مقایسه ی قیمتی نسبت به سایر محصولات مشابه داشته باشیم. با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان، دیگر از آجر به عنوان عضوی باربر استفاده نمی گردد ، ولی در بدنه ساختمان به عنوان نما و دکوراسیون به خاطر حس نوستالژیکی که به بیننده منتقل می کند، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. شما می توانید این محصول در انواع رنگ های مختلف و با کیفیت عالی که از تمامی استاندارد های لازمه برخوردار میباشد، (از جمله مقاومت کافی در برابر گرما و عوامل محیطی، نفوذ آب و حفظ کیفیت و رنگ محصول) از بازرگانی رادین تهیه فرمائید.

برای دیدن انواع آجر نما ساختمان در بازرگانی رادین، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

  • مدیر سایت بازرگانی رادین
  • شهریور 4, 1400
  • 1587 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...